Covid-19 duyurusu

Koronavirüs ile ilgili olarak Rektörlük tarafından 18 Mart 2020 tarihinde gönderilen, "Yeni Koronavirüs (COVID-19) ile İlgili Alınacak Önlemler-5" başlıklı genel duyuru metni aşağıda yer almaktadır / The general announcement regarding the Coronavirus, titled "Precautions Regarding the New Coronavirus (COVID-19)-5", sent by the Presidency on March 18, 2020, is given below:

Değerli Öğrencilerimiz ve Mensuplarımız,

İçinde bulunduğumuz Koronavirüs salgını ile mücadele döneminde alınan önlemlerle ilgili Üniversitemizde yapılmakta olan son düzenlemeler konusundaki bilgiler aşağıda sunulmaktadır:


YURTLAR

Uzaktan eğitim sürecine başlanacak olması ile ilgili bilgilendirmelerin sonucunda bazı öğrencilerimizden yurtlara geri dönüş talepleri gelmeye başlamıştır. Kampüs nüfusunu ve dolayısıyla fiziksel etkileşimi mümkün olan en düşük seviyede tutmak amacıyla aldığımız tüm önlemler neticesinde; yurttan izinli ayrılanlar dahil hiçbir öğrencinin yurtlara geri dönüşü, 18 Mart 2020 tarihinden başlayan ve şu anda öngörülemeyen bir tarihe kadar devam edecek olan düzenlemeler kapsamında kabul edilmeyecektir. Bu konuda yurtlarımızda kalan öğrencilerimize bilgilendirme yapılmıştır, gelişmeler konusunda da ilerleyen zamanlarda bilgilendirmeler yapılacaktır.

KAFETERYALAR

Kullanıcı sayılarının sürekli düşmesi nedeniyle Üniversitemiz yemek hizmetlerinde 23 Mart 2020 Pazartesi tarihinden itibaren uygulanmak üzere aşağıdaki yeni düzenlemeler yapılmıştır:

Halen devam eden hizmetlerimiz:

  • Kafeterya’da öğle yemeği tabldot hizmeti,
  • Sosyal Bina’da alakart servisi,
  • Garaj Yemekhanesi’nde yemek hizmeti.

Ara verilecek olan hizmetlerimiz:

  • Kafeterya’da akşam yemeği hizmeti,
  • Kafeterya Kafe hizmeti,
  • KKM Akademik Kulüp yemek hizmeti.

KÜTÜPHANE

Kullanıcılarımızın bilgi ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla hizmet vermeye devam eden ODTÜ Kütüphanesi, Koronavirüs tedbirleri kapsamında 23 Mart 2020 tarihinden itibaren okuyucu hizmetlerine kapatılacaktır. Kullanıcı türlerine göre ödünç alınmış tüm kitapların iade tarihleri uzatılmıştır. Bu çerçevede, kullanıcılarımızın iade kitaplar için Kütüphane’ye gelmeleri önlenmiş ve bu durum giriş-çıkış istatistiklerimize de yansımıştır.

Araştırmalarına devam eden ve acil basılı kaynak ihtiyacı olan kullanıcılarımız için Kütüphane binasına girmeden, güvenli mesafe ortamı sağlanarak ödünç verme işlemleri gerçekleştirilmeye devam edilecektir.

Uzaktan erişim sağlanarak kullanılan elektronik kaynaklar ve yayıncıların ücretsiz erişime açtıkları koleksiyonlara yönelik duyurularımız internet sayfamızdan yayınlanmaya devam edecektir.


EĞİTİM

Üniversitemiz kapsamında uzaktan öğretim konusundaki bilgilendirmeler ve destekler öğretim elemanlarımız tarafından http://its.metu.edu.tr/uzaktanegitim adresinden takip edilebilecektir. İlgili web sayfası, gelişmeler temelinde düzenli olarak güncellenmektedir.

Hatırlatmak isteriz ki, Koronavirüs salgınına karşı Üniversitemiz bünyesinde anlık durum ve imkanlara göre yenilenen tüm düzenlemeler, fiziksel etkileşimi en aza indirmek amacıyla yapılmaktadır. Bu durum temel alınarak, ortak kullanım alanlarımızın faaliyetlerinin devamı ile ilgili yapılan her türlü düzenleme, aynı zamanda içinde bulunduğumuz dönemde çalışmaya devam eden personel sayımız da göz önüne alınarak yapılmaktadır.

Tüm öğrenci ve mensuplarımızın bireysel planlamalarını anlık durumlar ve imkanlar temelinde yapıyor olduğumuz düzenlemeleri destekleyecek şekilde yapmaları konusunun önemini hatırlatır, destekleriniz için teşekkür ederiz.

Sevgi ve saygılarımızla.



Rektörlük

Turkish

AnnoucementImage